Messerschmitt Bf 109

Vítejte v kategorii Messerschmitt Bf 109, kde se zaměřujeme na jeden z nejznámějších a nejvíce používaných stíhacích letounů druhé světové války. Bf 109, navržený Willym Messerschmittem a poprvé vzlétl v roce 1935, byl páteří Luftwaffe a významně se podílel na bojových operacích po celou dobu konfliktu.

Messerschmitt Bf 109 byl známý svou výkonností, agilitou a schopnostmi ve vzdušných soubojích. Jeho design byl neustále zdokonalován, což vedlo k vývoji několika verzí s různými vylepšeními. Letoun byl vybaven silnými motory a dobře vyváženou výzbrojí, která často zahrnovala kombinaci kulometů a kanónů.

V této kategorii naleznete širokou škálu produktů souvisejících s Bf 109, včetně detailních modelů letounu nebo sběratelských předmětů. Tyto produkty představují poctu technickému mistrovství a historickému významu Bf 109.

Klíčové vlastnosti a schopnosti Messerschmitt Bf 109 zahrnují:

  • Výkonný Motor: V závislosti na modelu, Bf 109 byl vybaven různými verzemi motorů, jako byl například Daimler-Benz DB 605.
  • Výzbroj: Typicky kombinace kulometů a kanónů, umístěných v křídlech a nad motorem.
  • Rychlost a Agilita: Bf 109 byl schopen dosáhnout vysoké rychlosti a měl výbornou manévrovatelnost.

Modely Bf 109 v této kategorii jsou pečlivě zpracovány a nabízejí podrobné zobrazení různých verzí letounu, od raných modelů Bf 109E až po pozdější verze, jako je Bf 109G. Kromě modelů nabízíme i široký výběr literatury, která poskytuje důkladný přehled historie, vývoje a provozu tohoto významného letounu.

Messerschmitt Bf 109 není jen stíhací letoun; je to svědek technologického pokroku a klíčový hráč ve vojenské historii. Jeho role ve druhé světové válce a jeho dopad na letecký design jsou nezpochybnitelné.

Prohlédněte si naši nabídku a objevte dědictví Messerschmitt Bf 109, letounu, který formoval letecké boje ve WWII a zůstává ikonou mezi vojenskými letouny.

2 položek celkem

Technické parametry letounu Messerschmitt Bf 109

  • Typ Letounu: Jednomístný stíhací letoun
  • První Let: 29. května 1935
  • Rozpětí Křídel: 9,925 m (32 ft 6 in)
  • Délka: 8,95 m (29 ft 4 in)
  • Výška: 2,50 m (8 ft 2 in)
  • Prázdná Hmotnost: Přibližně 2,700 kg (5,952 lb)
  • Maximální Vzletová Hmotnost: Přibližně 3,400 kg (7,496 lb)
  • Motor: Různé typy, typicky Daimler-Benz DB 605A V-12, kapalinou chlazený
  • Maximální Rychlost: Přibližně 640 km/h (398 mph) ve výšce 6,000 m (19,685 ft)
  • Dolet: Přibližně 850 km (528 mi)
  • Dostup: Přibližně 12,000 m (39,370 ft)
  • Kanóny: 1 nebo 2 × 20 mm MG 151/20 kanóny
  • Kulomety: Až 2 × 13 mm MG 131 kulomety nebo 2 × 7,92 mm MG 17 kulomety
  • Konstrukce: Pevná konstrukce s kovovým trupem a částečně plátěným potahem
  • Avionika a Zaměřovací Systémy: Základní zaměřovací systémy, v některých verzích doplněné o další navigační a komunikační vybavení
  • Role a Použití: Bf 109 byl využíván v různých rolích, včetně stíhacích, doprovodných a stíhacích-bombardovacích misí

Messerschmitt Bf 109 byl klíčovým stíhacím letounem německého Luftwaffe během druhé světové války a jeho různé verze sloužily na všech hlavních válečných frontách. Jeho výkon, výzbroj a adaptabilita z něj učinily jeden z nejuznávanějších stíhacích letounů té doby.