Messerschmitt Bf 109
Vítejte v kategorii Messerschmitt Bf 109, kde se zaměřujeme na jeden z nejznámějších a nejvíce používaných stíhacích letounů druhé světové války. Bf 109, navržený Willym Messerschmittem a poprvé vzlétl v roce 1935, byl páteří Luftwaffe a významně se podílel na bojových operacích po celou dobu konfliktu.
Messerschmitt Bf 109 byl známý svou výkonností, agilitou a schopnostmi ve vzdušných soubojích. Jeho design byl neustále zdokonalován, což vedlo k vývoji několika verzí s různými vylepšeními. Letoun byl vybaven silnými motory a dobře vyváženou výzbrojí, která často zahrnovala kombinaci kulometů a kanónů.
V této kategorii naleznete širokou škálu produktů souvisejících s Bf 109, včetně detailních modelů letounu nebo sběratelských předmětů. Tyto produkty představují poctu technickému mistrovství a historickému významu Bf 109.
Klíčové vlastnosti a schopnosti Messerschmitt Bf 109 zahrnují:
- Výkonný Motor: V závislosti na modelu, Bf 109 byl vybaven různými verzemi motorů, jako byl například Daimler-Benz DB 605.
- Výzbroj: Typicky kombinace kulometů a kanónů, umístěných v křídlech a nad motorem.
- Rychlost a Agilita: Bf 109 byl schopen dosáhnout vysoké rychlosti a měl výbornou manévrovatelnost.
Modely Bf 109 v této kategorii jsou pečlivě zpracovány a nabízejí podrobné zobrazení různých verzí letounu, od raných modelů Bf 109E až po pozdější verze, jako je Bf 109G. Kromě modelů nabízíme i široký výběr literatury, která poskytuje důkladný přehled historie, vývoje a provozu tohoto významného letounu.
Messerschmitt Bf 109 není jen stíhací letoun; je to svědek technologického pokroku a klíčový hráč ve vojenské historii. Jeho role ve druhé světové válce a jeho dopad na letecký design jsou nezpochybnitelné.
Prohlédněte si naši nabídku a objevte dědictví Messerschmitt Bf 109, letounu, který formoval letecké boje ve WWII a zůstává ikonou mezi vojenskými letouny.
Technické parametry letounu Messerschmitt Bf 109
- Typ Letounu: Jednomístný stíhací letoun
- První Let: 29. května 1935
- Rozpětí Křídel: 9,925 m (32 ft 6 in)
- Délka: 8,95 m (29 ft 4 in)
- Výška: 2,50 m (8 ft 2 in)
- Prázdná Hmotnost: Přibližně 2,700 kg (5,952 lb)
- Maximální Vzletová Hmotnost: Přibližně 3,400 kg (7,496 lb)
- Motor: Různé typy, typicky Daimler-Benz DB 605A V-12, kapalinou chlazený
- Maximální Rychlost: Přibližně 640 km/h (398 mph) ve výšce 6,000 m (19,685 ft)
- Dolet: Přibližně 850 km (528 mi)
- Dostup: Přibližně 12,000 m (39,370 ft)
- Kanóny: 1 nebo 2 × 20 mm MG 151/20 kanóny
- Kulomety: Až 2 × 13 mm MG 131 kulomety nebo 2 × 7,92 mm MG 17 kulomety
- Konstrukce: Pevná konstrukce s kovovým trupem a částečně plátěným potahem
- Avionika a Zaměřovací Systémy: Základní zaměřovací systémy, v některých verzích doplněné o další navigační a komunikační vybavení
- Role a Použití: Bf 109 byl využíván v různých rolích, včetně stíhacích, doprovodných a stíhacích-bombardovacích misí
Messerschmitt Bf 109 byl klíčovým stíhacím letounem německého Luftwaffe během druhé světové války a jeho různé verze sloužily na všech hlavních válečných frontách. Jeho výkon, výzbroj a adaptabilita z něj učinily jeden z nejuznávanějších stíhacích letounů té doby.